برومو روزنامه مطبوعات اردیبهشت تیتر امروز روزنامه ها

برومو: روزنامه مطبوعات اردیبهشت تیتر امروز روزنامه ها

گت بلاگز اخبار پزشکی کُند شدن روند پیری با روزه داری

روزه داری می تواند بدن را به تولید بیشترهورمون رشد وادارد؛ این هورمون با روند پیری ارتباط مستقیمی دارد. هنگامی که بدن میزان بیشتری از این هورمون تولید کند، دیرت

کُند شدن روند پیری با روزه داری

کُند شدن روند پیری با روزه داری

عبارات مهم : هورمون

روزه داری می تواند بدن را به تولید بیشترهورمون رشد وادارد؛ این هورمون با روند پیری ارتباط مستقیمی دارد. هنگامی که بدن میزان بیشتری از این هورمون تولید کند، دیرتر نیز پیر می شود.

به گزارش ایرنا، نشریه اکسپرس تریبیون چاپ پاکستان درگزارشی به فایده های روزه گرفتن پرداخته است که به شرح زیر است:

کُند شدن روند پیری با روزه داری

***راهکاری جهت کم کردن وزن

مطالعات زیادی انجام شده است که نشان می دهد روزه داری راهکاری عالی جهت چربی سوزی هست. در یک مطالعه افراد غیرچاق تقریبا 4 درصد از کل چربی بدنی را در 22 روز روزه داری از دست دادند و سطح انسولین در بدن آنها کم کردن یافت.

در مطالعه دیگری که روی افراد چاق انجام شد، روزه داری به معنای کم کردن 25 درصد از کالری موردنیاز روزانه آنها به کم کردن حدود 3 کیلوگرمی وزن در بازه زمانی هشت هفته ای منجر شده است هست. سه درصد از چربی بدنی نیز کم کردن یافت و در جمع سطح کلسترول ال دی ال در آنها نیز کمتر شده است بود.

روزه داری می تواند بدن را به تولید بیشترهورمون رشد وادارد؛ این هورمون با روند پیری ارتباط مستقیمی دارد. هنگامی که بدن میزان بیشتری از این هورمون تولید کند، دیرت

*** اصلاح ترشح هورمون رشد

این هورمون جهت سوختن چربی مهم هست. روزه داری همچنین می تواند منجر به اصلاح عضله سازی شود؛ در حالیکه سطوح انسولین را کم کردن می دهد. اگر همه این موارد را در نظر بگیریم؛ روزه داری در واقع بدن انسان را به ماشین سوزاندن چربی تبدیل می کند.

***روزه داری می تواند جهت ورزشکاران بافایده باشد

روزه داری بر توده بدنی و دیگر نشانه های سلامتی تاثیرات مطلوبی در ورزشکاران حرفه ای دارد. لیکن همانطور که اشاره شد چربی اضافی را از بین برده و همزمان رشد ماهیچه ای را به علت تولید اچ جی اچ (هورمون رشد انسانی) به حداکثر برساند.

کُند شدن روند پیری با روزه داری

به ورزشکاران توصیه می شود نیم ساعت بعد از آخر تمرینات خود پروتئین باکیفیت مصرف کنند تا ماهیچه سازی و کم کردن چربی در بدن انجام شود. روزه داری جهت روزهای تمرین توصیه می شود ولی جهت روزهای مسابقه ورزشکاران باید رژیم عادی داشته باشند.

***حساسیت نسبت به انسولین را عادی می کند

روزه داری می تواند بدن را به تولید بیشترهورمون رشد وادارد؛ این هورمون با روند پیری ارتباط مستقیمی دارد. هنگامی که بدن میزان بیشتری از این هورمون تولید کند، دیرت

وقتی زیاد شکر و کربوهیدرات مصرف می کنید؛ بدن در برابر انسولین مقاوم می شود و همین امر موجب بیماری های مزمن در بدن هست. اگر بخواهید از این اوضاع جلوگیری کنید باید بدن تان را نسبت به انسولین حساس نگه دارید. روزه داری راهکاری کارآمد جهت رسیدن به این اوضاع هست. زمانیکه حساسیت نسبت به دریافت انسولین اوج باشد، بهتر می تواند از بروز بیماری هایی مانند دیابت، سرطان و اختلالات قلبی جلوگیری کند.

*** عادی سازی سطوح هورمون گرلین

گرلین چیست؟ این هورمون به نام هورمون گرسنگی نیز مشهور است و وظیفه آن این است که گرسنگی را اعلام کند. هنگامی که روزه دار هستید سطوح گرلین در بدن شما تنظیم می شود بنابراین دقیق تر می تواند به شما بگوید چه زمانی باید غذا بخورید.

کُند شدن روند پیری با روزه داری

***کاهش سطوح تری گلیسیرید

وقتی بیش از حد کلسترول مصرف می کنید، سطوح تری گلیسیرید در بدن شما اوج می رود و شما را در معرض مبتلا شدن به بیماری های قلبی قرار می دهد. روزه داری کلسترول بد را در بدن کم کردن می دهد که به معنای کم کردن تشکیل تری گلیسیرید نیز هست. توصیه جالب تر این است که روزه داری میزان کلسترول خوب یعنی اچ دی ال را در بدن کم کردن نمی دهد.

واژه های کلیدی: هورمون | بیماری | انسولین | کلسترول | ورزشکاران | هورمون رشد | اخبار پزشکی


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs